Правила з техніки безпеки у побуті
Правила безпечного користування електроенергією
1. Ніколи
не торкайся електроприладів, не включай і не вимикай їх мокрими руками.
2. Завжди вимикай електроприлади з розетки.
Невиключений електроприлад може стати причиною пожежі.
Не тягни за шнур.
4. Стеж, щоб на електроприлад не потрапляла вода.
5. Грай у комп'ютерні ігри і дивися телевізор не
більше 30 хвилин на день
Правила безпечної
поведінки у надзвичайних ситуаціях
У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:
- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна
паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;
- вимкнути світло, закрити вікна та двері;
- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має
вікон на вулицю (ванна кімната, передпокій);
- інформувати різними засобами про небезпеку
близьких чи знайомих.
У разі загрози чи ведення бойових дій:
- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна
паперовими стрічками) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути
живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої
необхідності, медичну аптечку;
- відразу залишити житловий будинок, сховатися у
підвалі або у найближчому сховищі;
– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям
похилого віку і дітям;
- без крайньої необхідності не залишати безпечне
місце перебування;
- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.
Якщо стався вибух:
- уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати
вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите
скло, чи не потрібна комусь допомога;
- якщо є можливість – спокійно вийти з місця
пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за
низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;
- виконати всі інструкції рятувальників.
Під час повітряної
небезпеки:
- відключити живлення, закрити воду і газ;
- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої
необхідності, аптечку;
- попередити про небезпеку сусідів і, у разі
необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;
- дізнатися, де знаходиться найближче до укриття.
Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному
стані;
- якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися
на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не
залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.
Під час масових
заворушень:
- зберігати спокій і розсудливість;
- під час знаходження на вулиці – залишити місце
масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;
- не піддаватися на провокації;
- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не
виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.
Якщо Вас захопили у
заручники і Вашому життю є загроза:
- постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру
говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
- за першої нагоди постаратися сповістити про своє
місцезнаходження рідним або міліції;
- намагатися бути розсудливим, спокійним,
миролюбним, не піддавати себе ризику;
- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або
наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть
бути непередбачуваними;
- не підсилювати агресивність злочинців своєю
непокорою, сваркою або опором;
- виконувати вимоги терористів, не створюючи
конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні
тощо;
- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних
тем, зі злочинцями;
- нічого не просити, їсти все, що дають;
- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі
злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та
їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на
успіх;
- спробувати знайти найбільш безпечне місце у
приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму
терористів (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната
або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого
шуму або у разі стрільбі;
- при застосуванні силами спеціального призначення
сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи,
викликаючи сльози;
- під час штурму не брати до рук зброю терористів,
щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;
- під час звільнення виходити швидко, речі залишати
там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно
виконувати команди групи захоплення.
При проведенні
тимчасової евакуації цивільного населення
з небезпечної зони:
- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі,
лікарські засоби;
- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям
з обмеженими можливостями;
- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або
прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а
також прізвище матері та батька;
- переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності
– звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.
Поводження з невідомими
предметами і пристроями:
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти
будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов
вибухати.
До вибухонебезпечних предметів належать:
• вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші,
здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого
вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що
саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням
газів.
• боєприпаси - вироби військової техніки
одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До
боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні
міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів,
карабінів, автоматів тощо);
• піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
- гранати;
- димові шашки.
• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких
застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього
побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів,
гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і
знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість
спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у
багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять
додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних
дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.
У разі знаходження
вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати до нього
предмет;
- приносити предмет додому, у табір, до школи.
Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих
про знахідку!
Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які
можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не
підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям,
розкладеним на лісовій галявині, немає снарядів часів війни.
Під час прогулянок в
лісі або в туристичному поході:
1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно
бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів
перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно
зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. користуватися старими багаттями не завжди
безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що
не вибухнули;
4. у жодному випадку не підходити до знайдених
багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що
може вибухнути.
Практично всі вибухові речовини чутливі до
механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і
обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або
знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені
фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є
тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть
люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв.
Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити
або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки,
банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко
відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим
пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить
привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних
телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі,
магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо
справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
- припарковані біля будівель автомашини, власник
яких невідомий або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли
автомобіль давно непорушно припаркований;
- наявність у знайденому механізмі антени або
приєднаних до нього дротів;
- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника,
сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з
ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться
від механізму на велику відстань.
Якщо знайдений предмет видається підозрілим,
потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС.
Якщо знайдено забуту річ у громадському транспорті,
доречно опитати людей, які знаходяться поряд. Бажано встановити, кому річ
належить або хто міг її залишити. Якщо господаря встановити не вдається,
потрібно негайно повідомити про знахідку водія (кондуктора).
У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді
будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі
неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до
найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого
самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».
Якщо підозрілий предмет знайдено в установі,
потрібно негайно повідомити про знахідку адміністрацію.
У разі знаходженні
вибухонебезпечного пристрою:
1. Негайно повідомити чергові служби органів
внутрішніх справ, цивільного захисту;
2. Не підходити до предмету, не торкатися і не
пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3. Припинити всі види робіт в районі виявлення
вибухонебезпечного предмету.
4. Не користуватися засобами радіозв’язку,
мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце
знахідки та повідомити час її виявлення.
У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий
пристрій й здійснюється евакуація:
- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і
взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про
народження дітей тощо), гроші;
- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним
органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі
райони або зони можуть бути закриті для пересування;
- тримайтеся подалі від обірваних ліній
енергопостачання.
Якщо будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру
вибуху:
- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити
чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не
запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;
- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте
газ, воду;
- з безпечного місця зателефонуйте рідним та
близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
- перевірте, чи потребують допомоги сусіди.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість
і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти
рятівникам. Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж,
варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб,
через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники
розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у
тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде
набагато більше.
Запам’ятай!
- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками
або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
- виявивши річ без господаря, треба звернутися до
працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;
- не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу
підозрілої знахідки.
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною
характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше50 гі ретельна упаковка.
На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах.
Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і
надписи на кшалт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і
т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у
воду.
Інформація подана за матеріалами сайту МОН України
(Лист МОН від 30.07.2014 № 1/9-385)
Правила протипожежної безпеки для учнів
Категорично забороняється:
• гратися із сірниками;
• запалювати папір або інші предмети і переносити
вогонь;
• без нагляду дорослих запалювати вогнище із сухого
листя; сміття, різних відходів горючих матеріалів;
• вигрібати вугілля під час його горіння в печі;
• вмикати електроприлади за відсутності дорослих;
• класти іграшки та інші предмети на запалені плити
або увімкнені електроприлади;
• запалювати легкозаймисті речовини або перевіряти
їх на вогнетривкість.
ПРО ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ-
БЕЗПЕКИ
1. Не ставте комп'ютер в дитячій кімнаті. Щодня
провітрюйте кімнату, де стоїть комп'ютер.
2. Придумайте і обговоріть правила користування
комп'ютером та Інтернетом для всіх членів сім'ї. Пам'ятайте, що оптимальний час
перебування перед комп'ютером:
для дошкільнят - не рекомендується;
для учнів 1-5 класів - не більше 20 хв.;
для учнів 7-8 класів - 20-30 хв.;
для старшокласників - 30-40 хв.
3. Встановіть на комп'ютер антивірусні програми і
налаштування безпеки. Сьогодні практично всі мобільні оператори і провайдери
пропонують функцію Безпечного Інтернету для ваших дітей. Наприклад, Ви можете
безкоштовно встановити «Веб-фільтр Ліги безпечного Інтернету»
-http://www.ligainternet.ru/proxy/. Можете встановити безкоштовний плагін для
браузера Adblock Plus, який блокує настирливу спливаючу рекламу (часто
непристойного характеру) .
4. Навчіться самі і навчіть дитину критично
ставитися до інформації, знайденої в Мережі. Не все, що опубліковано в
Інтернеті - правда. Не всі люди в житті такі, якими презентують себе в Мережі.
5. Покажіть дитині можливості Інтернету для
цілеспрямованого розвитку (разом вивчайте мову, дивіться картини відомих
художників, слухайте класичну музику і т.д.).
6. Домовтеся не розміщувати особисту інформацію в Інтернеті
(домашня адреса, телефон, дату народження, особисті фотографії і фотографії
свого будинку і т.п.).
7 . Не відкривайте файли, надіслані з підозрілих і
невідомих Вам адрес.
8. Навчіться самі і навчіть дітей правильно
реагувати на образливі слова чи дії в Інтернеті. Ваші слова теж можуть когось
ранити.
9. Регулярно підвищуйте рівень комп'ютерної та
Інтернет-грамотності.
10 . Не вимагайте від дитини того, чого самі не
дотримуєтесь!
ПРО ІНТЕРНЕТ - БЕЗПЕКУ
ДЛЯ БАТЬКІВ
Детальніше про те, як навчити дітей безпеці у
віртуальному світі, можна дізнатися з цікавих і корисних посібників.
У посібнику для батьків «Діти в Інтернеті» Ви можете
дізнатися про види Інтернет-загроз, як правильно організувати «
Інтернет-життя», отримати поради по Інтернет-безпеку залежно від віку Вашої
дитини, список корисних сайтів для батьків. Завантажити посібник можна за
посиланням:
ПРО ЛЮБОВ, ДІТЕЙ ТА
ІНТЕРНЕТ
Ви можете чути про шкоду Інтернету і залежності. Але
часто дитина занурюється у світ комп'ютерних ігор і віртуальний простір тільки
тому, що йому не вистачає батьківської уваги та любові. У цьому випадку варто
переглянути свій спосіб життя і ставлення до дитини.
Гарі Чепмен, автор знаменитої книги «П'ять мов
любові», пише про те, що зрозумівши, якою мовою "говорить про любов"
Ваша дитина, ви зможете уникнути непорозумінь з ним. Ці мови - це слова
схвалення, час, подарунки, допомога і дотик . Дуже важливо говорити з дитиною
на зрозумілій їй мові. Якщо, наприклад, час - це рідна мова Вашої дитини,
можливо, навіть в перехідному віці йому захочеться частіше бувати з Вами. Якщо
зараз Вам шкода часу для нього, не дивуйтеся, що потім він від Вас може
відвернутися.
Немає коментарів:
Дописати коментар